neděle 18. května 2014

Recenze na film - Vampýrská Akademie


Název: Vampýrská akademie
Série: Vampýrská akademie
Díl: 1.
Podle autora knihy: Richelle Mead
Premiéra: 2014
Více informací na CSFD

Trailer:


Můj názor:

Na začátek bych chtěla říci, že když jsem poprvé slyšela o tom, že se bude natáčet film podle jedné z mých nejoblíbenějších sérií, zároveň jsem se radovala, ale i zděsila. Viděla jsem už mnoho filmů podle knih a většina nestála za nic. Ale jsem optimista a stále doufám u každého filmu, že bude alespoň ucházející, takže jsem ho skoukla.

Když jsem poprvé viděla obsazení filmu, byla jsem naprosto znechucená, a podle komentářů na různých stránkách, jsem nebyla zdaleka jediná. Když se ale teď ohlédnu zpátky (ehm, dokoukala jsem film asi před 15 min :D), musím říci, že se jim film opravdu povedl.

Při zkoumání různých videí, trailerů a útržků filmu, které nám tvůrci poskytli, jsem byla téměř rozhodnutá, že se na film nepodívám. A samozřejmě jsem neodolala...
Možná ale právě proto, že jsem byla zklamaná vybranými herci, jsem se předem připravila na to, že film rozhodně nebude podle mých vysněných představ, když jsem četla (několikrát :D) knihu.

Výkony herců byly obdivuhodné:

Rose byla podle mně ztvárněná nejlépe. Vtipná, okouzlující, nespoutaná. Sice občas vypadala jako zaběhnutý psík, ale zcela to vyvažovaly jiné scény, kdy jsem si uvědomila, že tvůrci vybrali opravdu skvělou herečku na její post.
Lissa - když jsem herečku poprvé uviděla v jejím obsazení, málem mě ranila mrtvice. Rozhodně jsem věřila tomu, že je to ta nejhorší herečka, jakou mohli vybrat. Lisse z knihy se podobá opravdu asi jen špičákama a svými schopnostmi. Nakonec jsem ale zjistila, že mi ve filmu moc nevadí, protože přeci jenom hlavní hrdinkou byla Rose a ta mi otřesnou Lissu vynahradila. Dohromady ale tvořily zajímavou dvojici, která nebyla až tak špatná, jak jsem si původně myslela.
Dimitrij - bohužel byl pro mně obrovským zklamáním, co se týče vzhledu. Neoouzlil mne a myslím si, že to nezvládl u většiny chtivých čtenářek, které čekaly boha Belikova. Na druhou stranu, co mu chybělo na vzhledu, to vyvažoval něčím, co úplně dobře nedokážu pojmenovat. Jistě to bylo z části způsobeno tím, jak se choval k Rose, ale jeho chování přeci mělo být řízeno knihou. Ale on tomu tak nějak vdech něco víc a v konečném důsledku mi sice nepřipadal jako sexy bůh, ale příjemný mladý muž, kterého bych si časem mohla oblíbit.
Mia - ačkoliv je to postava, kterou v prvním díle krajně nesnáším, musím uznat, že ji herečka ztvárnila tak dokonale a procítěně, že by za to vysloužila nějakou cenu.
Tatiána - tak a trocha kritiky... královna na mne působila tak, že vlastně vůbec nezapůsobila... byla nemastná, neslaná a rozhodně nevypadala jako někdo, kdo má pod palcem všechny vampýry. Za tuto postavu mají u mě tvůrci hodně velké mínus, protože v jejím případě se podle mně přehmátli nejvíce.

Příběh podle předlohy:

Myslím si, že tvůrci odvedli opravdu vynikající práci, protože ve filmu nechybělo skoro nic důležitého. Dobrá, jedna důležitá věc, která mi opravdu chyběla, bych tedy zmínila - Eddie. Tím, že ho vynechali, si možná tvůrci dost zavařili na problém do dalších dílů. Na druhou stranu, pokud vyhlíží do budoucna a budou chtít filmovat i sérii Pokrevní pouta, pak by pro ně bylo lepší, zvolit obsazení podle této série, kde hraje jednu z hlavních rolí, ne tady, kde je "téměř nepodstatný". Takže uvidíme, jak to vymyslí.
Jinak ale odvedli skvělou práci, určitě to má co dělat s tím, že se Mead podílela na tvorbě filmu a řekla jim, co je opravdu důležité a musí ve filmu být.


Hudba:

Jedna z věcí, které mě docela mile překvapily. Soundtrack se povedl, hudba výborně podkreslovala děj, nebyla ani moc výrazná nebo vlezlá a podmanivá, takže za mě určitě body k dobru.

Celkový dojem:

Docela se mi také líbilo, že film točili se zaměřením na teenagery, protože tak byla myšlená i kniha, ale zároveň to vyvážili akcí a vtipností, což filmu jedině prospělo.
Ačkoliv jsem to nepředpokládala, tak se těším na další díl a doufám, že se jim povede stejně dobře, jako tento.

Doporučení:

Pokud knižní sérii milujete stejně jako já, dejte si nejdříve čas zpracovat to, jací herci byli obsazeni a nečekejte, že děj bude tím úžasným příběhem, který se vám rodil v hlavě, když jste četli knihu. Protože když se s tímhle vším smíříte, pak pro vás film bude skvělou třešničkou na dortu nebo minimálně vám nepoleze na nervy kvůli odlišnostem :)
  


Žádné komentáře:

Okomentovat