sobota 23. srpna 2014

Filmové tipy: Šťastný Nový rok


Název: Šťastný Nový rok
Premiéra u nás: 8. 12. 2011
Více informací na csfd: ZDE


Anotace:
Režisér Garry Marshall a hvězdné obsazení filmu se Vám předvedou v romantické komedii “Šťastný Nový rok”.
Film oslavuje lásku, naději, odpuštění, druhé šance a nové začátky v příbězích párů i singlů, jež se vzájemně proplétají a odehrávají se uprostřed pulzujícího New Yorku plného nadějí během nejkouzelnějšího večera roku.

Náhled do filmu:
„Někteří lidé tvrdí, že na světě už není žádná krása, žádné kouzlo. Tak jak vysvětlíte, že se celý svět v jednu konkrétní noc sejde, aby oslavil naději Nového roku.“
Už tento úvod ve mě vyvolal pocit naděje a uspokojení, že stále jsou na světě věci, kvůli kterým lidé dělají dobré věci a hlavně, kvůli kterým stále v něco věří. Proto ráda koukám na tento film znova a znova, i když zrovna není čas Vánoc.
V prvních asi dvaceti minutách se seznámíme s hlavními postavami, jejichž životy zobrazují to, co prožívají lidé po celém světě, stejně jako tady v New Yorku, kde je nepřeberné množství lidí.
Claire: Stará se o průběh oslav na Time Square, a přestože se snaží, nic nejde podle jejích očekávání. Nakonec promlouvá ke všem lidem, ale nejvíce k sobě, a uvědomuje si, co by měla ona sama v první řadě udělat.
Pro mně jedna z nejhezčích zápletek, protže každý by si měl splnit své sny.
Ingrid: Dále je nám představena jakási osoba, která má očividně den blbec, málem ji srazí auto, spadne do odpadků, vypadá jako strašák do zelí... nakonec jí rupnou nervy a dá v práci výpověď, což vede k nezapomenutelným zážitkům s jedním mladíkem.
Paul: Následně tady máme kluka z roznáškové služby, co přijde k pozvánkám na největší párty, ale musí za to něco udělat, pro jednu ztracenou osobu.
Dva páry: Ty se snaží získat peníze za první porozené miminko v Novém roce, ale co je důležitější, když vidíte, že někdo něco potřebuje více, než vy?
Náhodné setkání nebo osud?
Randy: Jakési individuum, které se vyhrabe z postele s očividně špatnou náladou, a vy okamžitě poznáte, že to je člověk, který tenhle konkrétní den nesnáší. Jeho plán zůstat doma, nikam nechodit mu ale trochu nevyjde. Zahodí předsudky a postaví se svým bubákům čelem?
Sam: Poznáváme ho na svatbě jeho kamarádů a dovídáme se o jakési ženě, kterou před rokem poznal, ale co se stalo pak?
Jensen: Zpěvák, který se neustále snaží Lauře omluvit, protože ji požádal před rokem o ruku a potom vycouval.
Laura: Má na starosti hostinu a očividně je naštvaná na Daniela Jensena, přenese se přes to?
Haley: Zamilovaná teenagerka potýkající se se starostí svojí matky.
Seth: Zamilovaný teenager.
Matka Haley: Myslí si, že stráví Silvestra se svou dcerou, která má ovšem jiné plány. Nakonec však ona sama zažívá něco úžasného.
Pan Harris: Leží v nemocnici, umírá a má poslední přání, které mu ovšem doktor nemůže splnit. Ale sestřička Amy se rozhodne zpříjemnit mu tento den, protože ona sama také nemůže mít to, co by chtěla.

Můj názor:
A teď, když se nám představili hlavní aktéři, začínají se všechny životní příběhy toho dne proplétat. Nejvíce se mi na tom líbí, že se v tomto filmu dostane na problémy všech věkových skupin, není opomíjeno ani rodinné drama, mezigenerační problémy a problémy osamělých lidí, dokonce i problémy celebrit.
Také se dočkáme i drama, kdy se novoroční koule zasekne, a celé oslavy jsou v ohrožení. Takže se do toho musí zapojit další postava, které bylo ukřivděno zaměstnavatelem. Nakonec ale vyhrává ten, kdo je ve své práci odborníkem.

Nejlepší scénka:
"Jsou to drahá vejce" "Ale lítají dobře."

Nejvíce jsem se asi zasmála, když se začal chlap stresovat, kvůli tomu, že jeho ženě praskla voda. Myslela jsem si, že prostě odpadnu smíchy.
Líbilo se mi i to, že tak nějak víte, že všechno dobře dopadne, protože v tento den je všechno možné – někdo by to možná nazval klišé, já to však od tohoto filmu očekávala, proto jsem spokojená s jeho vývojem.

Herci a průběh příběhů:
Hvězdné obsazení pro mě bylo skvělou třešinkou na dortu, jelikož jsem viděla spousty tváří, které patří mezi mé oblíbené a do jednoho splnili má očekávání, co se jejich hereckých výkonů týče.
Střed filmu je sice jakýmsi zpomalením většiny zápletek, ale spíše si myslím, že to filmu přidalo, protože jak by to vypadalo, kdyby celou dobu jen gradoval a nenechal diváka na chvíli odpočinout, aby si v hlavě sesumíroval všechny ty zápletky? Já osobně bych byla přehlcena a film bych si tolik neužila.

Hudba:
Většinou jsem hudbu moc nevnímala, protože v tolika zápletkách člověk nemá čas registrovat, zda tam ta hudba sedí, či ne. Ale samozřejmě když došlo na Bon Joviho a Leu Michele, byla jsem mile překvapena, že dokážou sladit dva tak rozličné hlasy do skvělého dueta. Mimo jejich výkony bych ale hudbu hodnotila spíše nezáživnou, jinak by mě určitě oslovila více.

Doporučení:
Celý film je o radosti, štěstí, pohodě, ale i zmatku, smutku, náhodě, zlomených srdcích i lásce samotné. O začátcích, ale také koncích. Všechno propleteno dohromady ve vás vyvolá takový emocionální vír, že se budete chtít smát a zároveň plakat, ale v první řadě si uvědomíte, co je v životě důležité a skvěle si to užijete.


2 komentáře:

  1. Musím říct, že jsem tento film viděla... a proto souhlasím s tvým názorem. Taky se mi to líbilo. Líbilo se mi, jak to všechno bylo pěkně propojené. Taky se mi líbí, že vlastně člověk skoro celou dobu neví, s kým se teda Sam sešel... takže pro mě je asi nejhezčí scéna, když přiběhne na to domluvené místo, nikde nikdo a on si myslí, že už ji nestihl, ale pak se objeví ona v nádherných šatech a kočáře. Nebo se mi líbí, že i mladík dokáže pochopit a přiznat svou chybu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teda celou dobu čekala, že Sam se setká s tou zdravotní sestřičkou Amy. :D Byl to trochu šok, když se převlékla do šatů kvůli video hovoru. Opravdu jsem si myslela, že poběží za Samem. O to větší překvapení to pro mě bylo, ale musela jsem se smát, když vystupovala z toho kočáru, protože první, co mě napadlo, bylo, že já bych si na takových botách zlámala hnáty a bylo by po romantice. :D
      Já myslím, že nakonec oba ti mladíci zjistili, že by se neměli až tak moc starat o sebe a více se zaměřit na lidi kolem. :)

      Vymazat