úterý 29. července 2014

Briggs, Patricia - Alfa & Omega





Název: Alfa & Omega
Autor: Patricia Briggs
Série: Alfa & Omega
Díl: 0,5

Anotace:
Anna nikdy nevěřila na existenci vlkodlaků - až do noci, kdy přežila násilný útok... a stala se jednou z nich. Po třech letech na nejspodnější pozici ve smečce se naučila držet hlavu dole a nikdy nevěřit dominantnímu samci. Ale Anna patří mezi nejvzácnější druh vlkodlaka: je omega. A jeden z nejmocnějších vlkodlaků v zemi rozpozná její hodnotu pro smečku a zároveň v ní objevuje svoji družku...



Co na to říkám?


Na úvod dodám, že Patricia Briggs je jednou z mých nejoblíbenějších autorek, proto ode mě přílišnou kritiku neočekávejte. Tuto novelu jsem zhltla a bylo jen dobře, že jsem měla po ruce 1. díl této série, jinak bych měla neuvěřitelný absťák.
Anna mě jako hlavní postava naprosto uchvátila, protože je v podstatě „obyčejným člověkem“, kterého najdete kdekoli na zemi – tím myslím charakter. Není přílišně vyumělkovaná tak, aby působila jako dokonalá žena, a právě toto si na ní člověk okamžitě zamiluje. Prošla si peklem, byla z něj vysvobozena, ale také se o to náležitě přičinila.
Charles mě zajímal už, když se o něm autorka zmiňovala v sérii Mercedes Thompson. Byl velkou neznámou v příběhu, a to se s touto sérií změnilo. To, jak reagoval na Annu, mě tolikrát pobavilo, že po „knize“ sahám skoro vždy, když mám nějaký splín, aby mi zvedla náladu. Jeho maska, kterou ukazuje světu, v její společnosti mizí a stává se z něj zajímavý muž, jehož by si přála nejedna žena.
 V knize nechybí pořádná dávka akce, zajímavé rozuzlení, trocha krve, pořádně namíchnutý vlkodlak a nakonec ani sám alfa všech alfů - marok Bran.
Abych ale nepěla jen samou chválu, ze začátku mě dost štvalo, jak moc je Anna ustrašená díky tomu, co jí její smečka prováděla, a to, že to snášela celé tři roky? Ale no tak, to není ten typ hrdinky, na které jsme od Briggs zvyklí. Jenže nakonec se vše v dobré obrátilo a já zjistila, že Anna vůbec není tak slabá, jak se ze začátku zdálo.
V této novele se dozvíte, co je omega, jakou má funkci ve smečce, jakým je přínosem, ale také něco o hlavních postavách. Dále se však rozvíjejí až v dalších dílech, ke kterým přidám recenze později. Rozhodně můžu jen doporučit.


Žádné komentáře:

Okomentovat