sobota 25. července 2015

Colleen Houck - Tygrovo prokletí


Název: Tygrovo prokletí
Série: Tygří sága
Díl: 1.
Autorka: Colleen Houck
Nakladatelství: COOBOO
Rok vydání: 2011


Anotace:
Vášeň. Sudba. Čest. Byli byste ochotni to dát na misky vah, abyste mohli změnit svůj osud?
Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co jí čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy.
Prokletí tygra je prvním dílem romantické fantasy série, který vás strhne a zanechá ve vás pocit nenaplněné touhy

Náhled do děje:
Kelsey žije se svou nevlastní rodinou, protože ta její zahynula. Stále truchlí, i když má svou novou rodinu ráda, ale prázdnotu v srdci vyplnit nedokázali. Jednoho dne se jí naskytne možnost pracovat v cirkuse, kde se seznámí se spoustou zajímavých lidí, ale ze všeho nejvíc ji nadchne bílý tygr Dhiren. Vytvoří si k němu pouto, jako by byl spíše člověkem, jaké ji ale čeká překvapení, o tom se jí nikdy nesnilo. Vydává se s panem Kadamem, který tygra koupil, na cestu do Indie a tamní rezervace, kde mají tygra vypustit. V Indii se však Kelsey záhadně ocitá s tygrem sama uprostřed džungle a nezbývá jí, než ho následovat.
Když se následně z Dhirena stává prokletý princ Ren, je jasné, že se začnou dít podivné věci. Kelsey má být tím, kdo zlomí kletbu, jež nutí Rena zůstávat v podobě tygra už několik staletí. Na scénu se však dostává i Renův záhadný bratr Kišan. Z počátku velice arogantní, negativní a celkově protivný, ale jakmile se seznámí s Kelsey blíže, začne se měnit k lepšímu.
Od chvíle, co se Kelsey dostane do Indie, celý děj směřuje k prolomení kletby. Musí se potýkat s jinou kulturou, historií, jazykem a spoustou dalších nástrah, ale není na to sama. Ren ji zanedlouho úplně okouzlí a na romantiku je zaděláno.

Hodnocení:
Nápad se mi od počátku velice líbil, anotace byla poutavá, obálka slibovala také parádní volbu. Přesto jsem se k této sérii odhodlávala dlouho, až mě přesvědčily recenze na jiných blozích a já si knihu půjčila v knihovně. Musím dodat – ještě, že tak.
Od prvních řádků na mě kniha působila příliš ufňukaně, čehož zřejmě autorka dosáhnout nechtěla. Myslím si, že chtěla vyvolat spíše soucit a lítost, takže v tomto bodě pro mě naprosto selhala, ale řekla jsem si, že to překousnu a nechám se překvapit, jak to bude dál.
Ano, byla jsem překvapená, bohužel nemile. Brigáda v cirkuse? No dobrá, proč ne, v Americe je možné všechno. Děj pak trochu nabral obrátky a musím říct, že jsem si ji docela užívala. Až do chvíle, kdy Kelsey povolili odletět přes půl zeměkoule do Indie. No vážně, řekněte mi, který rodič by tohle dopustil, když jí bylo čerstvě osmnáct, což v Americe ještě neznamená zletilost. Nad tím mi opravdu rozum zůstal stát dokonce tak, že jsem knihu na několik dní odložila. Potřebovala jsem to zpracovat, abych se donutila vzít knihu znova do ruky.
Pak to začalo být občas vtipné, občas dost iritující, někdy trapné, jindy zajímavé… Jako na houpačce, jednu chvíli jsem chtěla knihu prohodit oknem, druhou jsem jen nevěřícně kroutila hlavou, a v třetí jsem se smála nebo slintala nad Renem a Kišanem.
Musím říct, že jedině ti dva chlapi mě donutili knihu dočíst, i když jsem ji několikrát odložila i na několik týdnů. Kelsey mi přišla dost otravná a nevyrovnaná. Chvíli byla silnou hrdinkou, která se snaží všechny zachránit, a pak najednou byla nejistá, sebestředná a ufňukaná. Probírat se jejími rozbory sebe sama, mě málem stálo všechny vlasy – ok, přeháním, ale vážně mi lezla na nervy.
Myslím, že ta romantická linka mě bavila víc, než celá honba za zlomením kletby. Ještě teď nemůžu přijít na chuť indické historii tak, jak ji autorka podala. Ani podobnosti s Indiana Jonesem, ačkoliv toho mám ráda. Přišlo mi, že na to, jak málo Kelsey o všech těch věcech ví, má až nadpřirozené schopnosti je řešit a pospojovat si to, co si za celá staletí nespojili ani Ren, ani pan Kadam, ani Kišan, což zase dosti kontrastuje s jejím uvažováním v jiných situacích.
Co musím ale vypíchnout jako velice pozitivní věc, je to, jak skvěle dokázala autorka popsat oba tygry, jejich chování, i to, jak se jejich druhé já projevovalo, když byli v podobě člověka. Jejich vztah, dávná historie okořeněná zradou a ztrátou, byl pro mě nejzajímavější částí celé knihy.
Abych řekla pravdu, nevím, zda se někdy donutím přečíst další díly. Tahle série mi prostě nesedla a považuji ji za dost nedomyšlenou, se spoustou nedostatků a nelogických situací. Vím, že je to fantasy, ale pokud není příběh vystavěn na pevných základech a hranicích, dává tím čtenáři spoustu prostoru k nálezu chyb a to mi na příběhu vadilo asi nejvíc.
Pokud byste tedy chtěli vědět, zda si knihu koupit, raději se obraťte pro radu na někoho jiného, protože to, že mi tahle série nesedla, ještě neznamená, že je špatná a vám by se nelíbila.


Žádné komentáře:

Okomentovat